خراســـــان شناخت

خراســـــان شناخت
ایرانی‌ام و ایرانی می‌مانم 
نويسنده

 

با اجازه از سهراب سپهری فقـــید،

   تقدیــــــــــــــم به تمام گنابادی‌ها به ویژه همراهی کنندگان در بازدید دانشجویان و استادان رشته تاریخ و تمدّن ملل اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از شهرستان گناباد، در روز جمعه 93/8/23:

 

چیـــــزهایی دیــدم در گناباد...

عالمانــی خفته در آن؛

همچو سیّد، جبل عاملــــی

و بهلول گنابـــــــــادی...

مسجدی دیدم جامع، تنها امّا پرشکوه

نه دور، لیک نزدیک به آب...

مدرسه‌ای بود نجومی 

 بی‌تخته و نیمکت

لیک پر ز آشنایی با حِرَف...

پایاب قنات پیــری دیـــدم زیرِزمیــــــن

در دل کویـــر؛ 

گذر قرن‌های بسیــار بر آن...

موزه‌ای دیدم پر ز پلّه به نام آب

و فنجانــی در آن بر سهم آب!!!

من روستایــی دیدم جدا؛

این طرف از آن طرف؛ 

نامش ریـــــــاب

آب انبار، برج و یخدان

مسجد و حمّام،

بادگیـــرها فراوانند درآن...

آبشاری دیدم گویی از بام ملکوت

می‌کوفت طراوتش را در کاخــک

یک کهنه آسیــاب و

سلطان حرمش، محمّد عابد

یادگاران بازمانده از خشم زمین چهل و هفت...!!

لیک دریــغا افســـوس

کوته بود وقت

پس ندیــدم بیـــدخت...

« در نبندیـــم به روی سخن زنده تقدیــــــــر

پرده را برداریــــم؛

بگذاریــم که احساس هوایـــــی بخورد»

صــدای پای خواهش می‌شنـــوم....

من گنابـــادی بیــــنم

پر ز عطر یـــــــــاس،

بهــتر و آبــادتر

مملو از بازدیـــــدگر.....



نظرات شما عزیزان:

پریسا
ساعت23:55---29 آذر 1393

خیلی خیلی شعر قشنگی بود؛))))

زدین رو دست سهراب



هانیه
ساعت12:42---20 آذر 1393
جا هم نشه تو جیبام از بنداش از جیبم آویزونش میکنم

هانیه
ساعت12:07---20 آذر 1393

چشم تا اونجا که بتونم همراهی می کنم
به شرطی که من پرفکت استپس میخوامم بجای تن تاک!!!


shakiba
ساعت22:23---19 آذر 1393


asma
ساعت23:38---15 آذر 1393
هم اینجا و هم اونجا ... مهم اینه که به یادت هستم

احمد
ساعت18:47---14 آذر 1393
منتظر سفرها وگزارشهای جدیدتان هستم

هانیه
ساعت13:21---11 آذر 1393

چه عالی بخصوص که هم فنجون داشت و هم عطر یاس


hosein
ساعت14:03---9 آذر 1393
بسیار جامع و عالی و با احساس بود

asma
ساعت20:04---5 آذر 1393
یاس عزیزم، اینجا و اونجا و همه جاس انگار!! خوبی گلم؟؟ از اون یکی وب اومدم اینجا و گزارش گناباد رو خوندم. خیلی جالب بود مخصوصا اینکه با شعری در این باره تکمیلش کرده بودی آفرین بر تو دوست خوبم. برایت بازم در هر دو وبلاگت آرزوی توفیق دارم. خوش باشی

نازنین
ساعت14:28---5 آذر 1393
واقعا میگم که گنابادیها و مسولانش باید از شما تقدیر کنن و بیان و در وبلاگتون هم نظر بگذارن. فکرشو بکن یه سفر بری و کلی گزارش دررابطه با اونجا و دوست داشتنیهاش و آثارش بگی و بعدشم یه شعر که اون گزارشو سرجمع کنه دیگه نمیدونم چی بگم به جز احسنت

نازنین
ساعت14:23---5 آذر 1393
Afarin bar zogh& esteadade shoma aziz

یک مسافر همراه
ساعت18:45---3 آذر 1393
با اجازتون من از شعرتون یک پرینت گرفتم تا به یکی از اشنایان گنابادی ام تقدیمش کنم البته از طرف شما

یک مسافر همراه
ساعت18:42---3 آذر 1393
آره واقعا من هم قبول دارم که گناباد ظرفیت بالاتر و بهتر از اینو داره... انشالله که مسوولین گرامی تجدید نظری بر توانمندیهای این شهرستان داشته باشند. و انشالله ما هم در فصل دیگری از سال برای بار دیگر آنجا سفر کنیم به اتفاق تا اینبار از دیگر بناهای دیدنی و تاریخی گناباد و نواحی اطراف دیدن نماییم... به امید انروز

یک مسافر همراه
ساعت18:40---3 آذر 1393
واقعا صبر وحوصله و ذوق شما استاد گرامی قابل ستایش است.
ممنون از شرح زیبای سفر... لذت بردم و انگار 2باره سفر برایم تکرار شد.
یکی از مسافران گناباد


یک همراه
ساعت16:55---2 آذر 1393
با تشکر از"یک شهروند گنابادی" باید عرض کنم فرصت کافی برای بازدید از "عمرانی" وسایر مناطق ذکر شده نبود ودر واقع 5-6 ساعت طول روز در این فصل (باتوجه به حدود9
ساعت رفت وبرگشت به مشهد )برای بازدیدهمه اماکن دیدنی این شهرستان کافی نیست وبهتر است این امر در دو روز ودر بهار انجام پذیرد وگرنه حتی نواحی مثل شوراب وگشت داخل قنات هم مد نظر بودند.


یک شهروند گنابادی
ساعت12:53---2 آذر 1393
به امید اینکه یک دفعه دیگه که با دانشگاه وقت گذاشتید به طرف قوژد، عمرانی، تک زو و درب صوفیه و بیدخت هم بروید چراکه این مناطق هم کم از اماکنی که دیدید، نیست

یک شهروند گنابادی
ساعت12:48---2 آذر 1393
تقدیر و تشکر از شما و حسن ذوق شما به خاطر اهمیتی که برای شهرمون قائل شدید
یک گنابادی خوشحال


احمد
ساعت22:06---1 آذر 1393
آفرین بر شما
اگر واقعا کسی تمام گزارشهای گنابادتونو خونده باشه حتما متوجه خیلی از قسمتهای این شعر خواهد شد. بسیار زیبا سرودید وصف گناباد و کاخکو... فهمیدم که شما طبع شعر هم دارید.
من از طرف گنابادیها از شما متشکرم به خاطر اینهمه وصف خوب از شهرشون ذوقتان را می ستایم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ 1 / 9 / 1393برچسب:تقدیم به گنابادی‌های گرامی,,,, ] [ ] [ Yas ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

بی‌شک؛ سفری خواهم داشت که به اندازه عمر خستگی از تن کوفته من باز کند.... پیش از آن امّا؛ باید گله‌های نهانی از مردمم باز کنم... گمان رفتن دارم... نه به دیاری دگر بل به بام ملکوت تا که شاید پس از آن دل بشری از قِبَلم، تار نگردد... آری، نیـــک می‌دانم؛ سفـــــــــری خواهم داشت... و من آماده راه...
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 49
بازدید کل : 1585
تعداد مطالب : 54
تعداد نظرات : 281
تعداد آنلاین : 1

کد متحرک کردن عنوان وب

ابزار متحرك